Projektmenedzselés a szakképzésben

A koronavírus-helyzet miatti néhány hetes kényszerű megtorpanás után hamarosan következő fázisához érkezik a Reacti-VET elnevezésű Erasmus+ projektünk: a tanári továbbképzési kurzus sikeres lebonyolítást követően elindul a képzésben részt vett tanárok kísérleti programja, amelyben már diákjaikkal együtt visznek végig egy olyan tananyagon kívüli szakmai projektet, melynek célját a leendő munkaadó cégek jelölik ki számukra.

A magyar csapatok a következő projekttémákat választották:

  1. BGSZC – logisztikai képzésbe integrált informatika (pld. kimutatás készítés)
  2. Veszprémi Szakképzési Centrum Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma – kereskedelem
  3. Veszprémi Szakképzési Centrum Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma – informatika
  4. SZÁMALK - Szalézi Szakgimnázium – pedagógia, kommunikáció
  5. SZÁMALK - Szalézi Szakgimnázium – informatikai biztonság

Az egyes iskolák maguk dönthetnek arról, hogy akár már a nyári gyakorlatot is felhasználják-e erre a célra, vagy az előkészítést végzik el, és szeptemberben indítják a munkát.

A Reacti-VET projekt célja egy olyan modell kidolgozása, amely felkészíti a szaktanárokat arra, hogy az iskola belső energiáit mozgósítva, az érdekelt felekkel – a diákokkal, a szülőkkel, a tanári karral, de legfőképpen a szakképzett munkaerő hiányával szembesülő munkáltatókkal – együttműködve azonosítsák a hiányzó tudást és készségeket, és azt a tanmenet szerinti oktatással összeegyeztetve a végzős diákok képzési programjába beillesszék.