Ugrás a tartalomra
  • ƒ
  • Oldaltérkép
  • Kapcsolat
Bejelentkezés
  • Új jelszó igénylése
  • En
  • Hu

Keresés űrlap

Home

  • Hírek
  • 21. századi pedagógia
    • Flip-IT záró - workshop anyagok
    • Fordított tanterem módszer
    • EU-konform képzések
    • InnoTeach
    • Innolearn Klaszter
    • Minőségfejlesztés a szakképzésben
    • IKT tananyagok vállalkozásoknak
    • E-learning módszertan pedagógusoknak
  • Projektek
  • Képzések
    • Engedélyezett képzések
    • Egyéb képzések
    • Vizsgaközpont
      • ECDL vizsgák
      • EUCIP vizsgák
  • Magunkról
    • Bemutatkozás
    • Elérhetőségek
    • Esélyegyenlőségi terv
    • Főbb tevékenységeink
    • Partnerek

Jelenlegi hely

Címlap » 21. századi pedagógia

E-learning módszertan pedagógusoknak

A Net Generáció kihívása - Tanárok a hálón
TENEGEN (Connect the TEachers – to  reach and teach the NET GENeration)

Egy magyar oktatáskutató több mint tíz évvel ezelőtt fogalmazta meg az alábbi gondolatokat:
„Nem sok értelmét látom ugyanis annak, hogy a tegnap számítógépén a közelmúlt szoftvereit futtatva a tegnapelőtt pedagógiai módszereivel próbáljuk meg a jövő intelligens informatikai rendszereinek használatára képessé tenni a gyerekeket.” (Komenczi, 1999).

Sajnos ma sem állíthatjuk, hogy a magyar iskolák pedagógiai gyakorlatát alapvetően befolyásolták volna az informatikai infrastruktúra, az e-learning tananyagok fejlesztésére irányuló beruházások, vagy a továbbképzések, amelyek arra ösztönözték a tanárokat, hogy azinformatikai eszközöket intenzíven építsék be a mindennapi pedagógiai munkájukba.

A Tenegen projekt 2008 – 2010 között valósult meg a  Leonardo da Vinci – Innováció transzfer alprogram támogatásával. A program célja az volt, hogy az akkor legújabbnak számító tanulási/tanítási elméletek eredményeit átültessük a pedagógiai gyakorlatba. Ahelyett, hogy hagyományos oktatási módszerekkel e-learning módszertant próbáltunk volna tanítani, bevontuk a pedagógusokat a hálózati tudásmegosztásba, azzal a céllal, hogy “elérjék” és tanítani tudják a net generációt.

Meggyőződésünk, hogy a pedagógia megújításának alapfeltétele a tanár-továbbképzési programok újragondolása. A haladó digitális kompetenciák fejlesztésére ma már nem alkalmasak azok a képzések, ahol a pedagógusok hagyományos tantermi keretek között speciális szoftverek kezelését sajátítják el. Ez volt az a probléma, amelyre a Tenegen projekt egy lehetséges választ szeretett volna adni – és a projekt lezárásakor úgy láttuk, hogy – választ is tudott adni.

A Tenegen tanár-továbbképzési programként indult, de néhány hónap alatt igazi hálózati együttműködéssé formálódott.  Mielőtt bárki meggyanúsítana bennünket, hogy sikerült internetfüggővé tenni a tanárokat, gyorsan hozzá tesszük: a stratégiai játékunk célja nem a virtuális háború megnyerése volt, mindössze csak muníciót gyűjtöttünk. A holnap pedagógiájához!
Meddig jutottunk? Melyek az online tanárközösségben eltöltött egy év legfőbb tapasztalatai? Mik a legfontosabb következtetéseink?

Válaszainkat szeretettel ajánljuk a projekt keretében összeállított, még ma is hasznos ismereteket nyújtó könyvben. 

A könyv fejezetei:

  • Hálózati tanulás
  • E-learning áttekintés
  • Web 2.0 a tanári munkában
  • E-portfólió az együttműködő tanulásban
  • Tananyagfejlesztés Moodle keretrendszerben
  • E-learning tervezés
  • Tananyagelemek nyílt megosztása
  • Kollaboratív és kooperatív tudásépítés a Tenegen projektben
  • E-learning a partnerországokban

További információ elérhető a projekt weboldalán.

 
 

Kapcsolat

iTStudy Hungary Számítástechnikai Oktató- és Kutatóközpont Kft.

2100 Gödöllő

Testvérvárosok útja 28.

Felnőttképzési engedélyszám:

E-000573/2014

További információ

Telefon: +36 (28) 430-695

E-mail: eduitstudy.hu

Adatkezelési tájékoztató

© Copyright 2016 iTStudy | Minden jog fenntartva!

eduitstudy.hu