Ugrás a tartalomra
  • ƒ
  • Oldaltérkép
  • Kapcsolat
Bejelentkezés
  • Új jelszó igénylése
  • En
  • Hu

Keresés űrlap

Home

  • Hírek
  • Fejlesztések
    • EU-konform képzések
    • Fordított tanterem módszer
    • InnoTeach
    • Innolearn Klaszter
    • Minőségfejlesztés a szakképzésben
    • IKT tananyagok vállalkozásoknak
    • E-learning módszertan pedagógusoknak
  • Projektek
  • Képzések
    • Engedélyezett képzések
    • Egyéb képzések
    • Vizsgaközpont
      • ECDL vizsgák
      • EUCIP vizsgák
  • Magunkról
    • Bemutatkozás
    • Elérhetőségek
    • Esélyegyenlőségi terv
    • Főbb tevékenységeink
    • Partnerek

Jelenlegi hely

Címlap » Fejlesztések

Fordított tanterem módszer

Fordított tanterem, tükrözött osztályterem, flipped classroom; mit is takarnak ezek a fogalmak, miért áll fejtetőre az osztályterem?

A fordított tanterem egy tanulásszervezési modell, melynek lényege, hogy megfordul a tananyag leadásának és feldolgozásának helyszíne és módszere. 

HAGYOMÁNYOS MÓDSZER
ISKOLÁBAN – ismeret átadás
A hagyományos tanítási modellben a tanárok az órán leadják az új tananyagot, a diákok többnyire csak hallgatják az előadást és jegyzetelnek.

OTTHON – ismeretek elmélyítése
A tankönyvük és a jegyzeteik alapján a diákok otthon feldolgozzák és elsajátítják az új ismereteket és elkészítik a házi feladatot. 

FORDÍTOTT TANTEREM MÓDSZER
OTTHON – ismeret átadás
A fordított tanterem módszer szerint a tanulók az új tananyaggal először otthon találkoznak, többnyire egy magyarázó videofilm, hanganyag, szöveg vagy prezentáció formájában, amit a saját ritmusukban áttekinthetnek és közben kommunikálhatnak róla társaikkal és a tanárokkal. A tananyaghoz kérdések és feladatok is társulhatnak. 

AZ ISKOLÁBAN – ismeretek elmélyítése
A tanórán az otthon megismert és megértett tananyag közös feldolgozása történik, egyéni, páros vagy kiscsoportos formákban. Mivel az értékes tanórai időkeret nem a tananyag leadásával telik el, így lehetőség nyílik az összetettebb kérdések megbeszélésre, a tudás elmélyítésére, változatos és kreatív tevékenységre, az egyéni különbségek figyelembevételére, az együttműködésre, a probléma megoldó, elemző, kritikai gondolkodást támogató aktív tanulásra.

HOL TARTUNK? - Flip IT! – Fordított tanterem az európai szakképzésben

A fogalom a 2010-es évek elején jelent meg a nemzetközi pedagógiai köztudatban, Magyarországon a fordított tanterem módszer még nem terjedt el széles körben.
Az ITStudy 2015-ben támogatást nyert a Flip IT! – Fordított tanterem az európai szakképzésben c. pályázatára az Erasmus+ program keretében.  

A két éves futamidejű projekt célkitűzései:

  • szükségletelemzés a partnerországok tanárainak bevonásával;
  • „Fordított tanterem módszertan” kidolgozása (tankönyv, tanterv, online tréning szakoktatóknak);
  • online bevezető képzés partnerországok tanárainak bevonásával;
  • az eredmények megerősítése tanulók bevonásával szakképző intézményekben.

A projekt nemzetközi együttműködés és tapasztalatcsere során valósul meg, a konzorciumban öt európai ország (CZ, ES, IE, UK, HU), tíz partnerszervezete vesz részt. 
Kövesse a projekt eseményeit és eredményeit a projekt honlapján és facebook oldalán!   

Kapcsolat

iTStudy Hungary Számítástechnikai Oktató- és Kutatóközpont Kft.

2100 Gödöllő

Testvérvárosok útja 28.

Felnőttképzési engedélyszám:

E-000573/2014

További információ

Telefon: +36 (28) 430-695

E-mail: eduitstudy.hu

GYIK



© Copyright 2016 iTStudy | Minden jog fenntartva!

eduitstudy.hu